.::biCaRa ibNu hAsaN::.

Tuesday, October 07, 2008

Kisah Artis Hampeh

pk sblm cakap
Selasa, Jun 20th, 2006

3,4 hari lps aku sambil2 aku tgk bola aku ada jg tgk satu diskusi dlm tv yg mana ahli panelnya ketiga2nya artis… tajuk diskusi ialah "benarkah artis Malaysia tidak bermoral?"…
Kalau ditanyakan kat aku sekalipun,aku tak suka sesuatu itu terlalu digeneralisekan, seolah2 jika seorg dari golongan tu buat salah, semua sekali dianggap salah. Namun, aku tetap tidak bersetuju dgn ayat yg keluar dari 2 dari ahli panel tersebut. Si artis lelaki dgn ayatnya yg lbh krg bunyinya(dah lupa ayat yg tepat):

"yg nampak alim, pakai kopiah pun ada jg yg jahat dan buat pkr2 buruk. yg saya tahu, apa yg saya buat, itu antara saya dgn Allah saja. Org lain tak berhak nak nilai"

seorg daripada artis perempuan yg jd panelis(dia ni tak terkenal sangat pun, cuma terkenal dgn keseksiannya saja) tu pula berkata lbh krg bunyinya:

"mereka yg bertudung litup pun ramai juga yg di depan je nampak baik, tapi di belakang berperangai buruk. Yg penting hati, kita jgn tengok pd pakaian, tapi tgk dalaman. apa guna pakaian bukan main tapi hati busuk"….

Tapi ternyata pemanggil2 di talian telefon semuanya tak setuju dengan pandangan mereka berdua. Lain kali kalau ada kesempatan mungkin dapat aku ulas ttg ni...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home