.::biCaRa ibNu hAsaN::.

Thursday, October 09, 2008

Aku Yang Masih Berkaki

Januari 17th, 2007 · 10 Komen Uncategorized

Mmg sedih duk jauh dgn isteri tanpa dapat telefon ni, sedih sungguh… Tapi kalau nak menyedapkan hati aku,aku rasa aku masih beruntung sbb bini aku duk kat Katibas je. Ada 2 org budak lpsn KPLI baru ni, dapat posting kat tmpt yg jauh lbh pedalaman. Kalau nakpergi ke tmpt wife aku kena naik teksi, bot dan perahu, ke tmpt bebudak kpli tu kena naik bot, then 1 lg flight, kmdn kena naik pajero,then kena berjalan kaki pulak bbrp km…
Hari tu hampir2 masa aku nak kawin mak aku tiba2 sakit kaki, menyebabkan setiap kali melangkah dia hanya dapat melangkah sedikit demi sedikit,itupun dgn menahan rasa sakit kat kaki. Masa hari aku kawin tu mmg kesian aku tgk mak aku menahan sakit utk berjalan bersama2 ahli rombongan yg lain. Tapi ada sorg sahabat aku tu pula makdiabukan hanya sakit kaki, tapi menghadapi ketumbuhan di saat dia sedang sibuk merancang utk hari perkahwinannya.
Banyaklg perkara yg menimpa aku, sbnrnya tak seteruk yg menimpa ramai lg org2 yg lain. Aku dengki melihat org yg memakai kasut,hinggalah aku melihat org yg tak berkaki. Nampaknya aku perlu lbh banyak melihat org2 yg tak berkaki skrg ni, moga rasa syukur, rasa insaf, rasa kebergantungan aku kpd Allah bertambah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home